KLANT
Bison – Bolton Adhesives
CASE
Instore Promoties
Winkeldemonstraties
WERKZAAMHEDEN
KLANT
Bison – Bolton Adhesives
CASE
Instore Promoties
Winkeldemonstraties
WERKZAAMHEDEN
Bison is de basis van elke klus, mede door het ongeëvenaard brede aanbod. Om de doe-het-zelvers te helpen bij de keuze voor het juiste product voor de juiste klus, organiseerden wij verschillende winkeldemonstraties.
Met de Bison Tour brengen we de klusjesman naar de winkels van GAMMA, Praxis, Karwei en Bauhaus. Om dit te realiseren zijn zijn wij op zoek gegaan naar deze klussers en de beste geselecteerd. Daarna hebben ze uitgebreide lijm- en producttrainingen gehad van de experts van Bison. Tijdens hun winkeldemonstratie demonstreren en inspireren zij de doe-het-zelver met veelvoorkomende klussen, zoals monteren, afdichten, verlijmen of lekkage verhelpen.
Naast zijn winkeldemonstraties staat de klusjesman er ook om vraagbaken te zijn voor consumenten. Het breed productassortiment en de verscheidenheid aan materialen maken het soms lastig om het juiste product te kiezen. Met behulp van de -samen met Bison ontwikkelde- lijmwijzer, kan onze expert tijdens een winkeldemonstratie voor elk materiaaltype het juiste Bison product adviseren.
De uitdaging voor de Bison Tour was om een totaal oplossing te bedenken voor de winkeldemonstraties. Waarbij we een opvallende setting moesten creëren die ook voldoende ruimte moest hebben om te klussen. Daarnaast moest de setting wel mobiel blijven en door één demonstratiemedewerker te gebruiken zijn. Daarom hebben we een custom-made flightcase laten ontwikkelen voor de Bison Tour. De case is gemakkelijk om te bouwen naar een stand en zit vol met lijm, kit en andere Bison producten. Ook zitten er speciale vakken en lades voor de promotiematerialen.
Door de flight case slim aan te passen is deze door één persoon eenvoudig mee te nemen en te gebruiken. Op locatie kan de flight case snel uitgeklapt worden en de promotiematerialen opgezet worden. Daarnaast biedt hij ook alle ruimte om demonstraties te geven. Hierdoor kan de promotie binnen 10 minuten beginnen!
Waar bij de Bison Tour de focus ligt op doe-het-zelf, wilde Bison ook de productcategorie “repareren” onder de aandacht brengen. Daarom hebben we speciaal voor Bison de Pop-up Repairshop bedacht en ontwikkeld. Deze pop-up winkel werd ingezet bij de winkeldemonstraties in Hornbach en bij events zoals MudMasters.
Bison wil graag de focus leggen op de mogelijkheid om iets te repareren in plaats van dit direct weg te gooien en iets nieuws te kopen. Vanuit deze duurzaamheidsgedachte hebben we de Bison Pop-up Repairshop bedacht. In deze mooi vormgegeven winkel laten we zien hoe makkelijk allerlei huishoudelijke producten nog te repareren zijn met behulp van producten van Bison. Zo repareren we onder andere schoenen, kabeltjes van opladers, speelgoed en keramiek.
De vraag vanuit Bison was om een setting te ontwikkelen die echt het gevoel van een pop-up store zou benaderen. Met deze setting moest de consument het gevoel krijgen binnen de winkel een aparte Bison-store in te stappen. We zijn vanuit moodboards en schetsen gestart om tot het uiteindelijke ontwerp te komen die is gerealiseerd. Belangrijkste uitgangspunten: in 1 oogopslag duidelijk dat het om reparatie gaat en volledig het Bison-gevoel uitstraalt.
“Om onze producten ‘te beleven’ moet je consumenten naar je toe halen, of gaan wij naar hen toe. Dat is precies de reden waarom we de BisonTour hebben opgezet. Het draait om zien, doen en geïnspireerd raken. Als wij laten zien hoe een kitpistool werkt en daarna geef ik het kitpistool aan de consument, dan is de kans groter dat de consument het thuis zelf ook gaat doen.”
Steven FitschHead of Marketing - Bison
Bron: MIXOnline
Het productassortiment van Bison is zeer uitgebreid en vereist de nodige kennis en ervaring. Voordat de demonstratieteams en klussers de vloer op gingen, hebben ze een meerdere trainingen achter de rug. Van uitgebreide producttrainingen vanuit Bison tot diverse praktijktrainingen op het Rocketing HQ. Op deze manier hebben we het personeel voorbereid op allerlei mogelijke vragen van consumenten. En staan ze vol enthousiasme en met zelfvertrouwen op de winkelvloer om advies en demonstraties te geven.
Naast het trainen van de Brand Rocketeers, hebben wij Bison ook geholpen met de aanschaf van twee nieuwe wagens voor de aankomende promoties. Jarenlang heeft Bison in herkenbare auto’s rondgereden, alleen voldeden deze niet meer aan de wensen en eisen. Daarom hebben we laten vervangen voor twee nieuwe en aangepaste wagens.
Uiteraard moesten deze nieuwe auto’s ook wel de herkenbare Bison uitstraling hebben. Daarom zijn de wagens voorzien van een volledige wrap en branding. Met deze nieuwe auto’s kunnen we de settings kant-en-klaar vervoeren naar de winkels om daar de consumenten tijdens de winkeldemonstraties van advies te voorzien.
Naast de aanschaf, verzorgde Rocketing ook het beheer en onderhoud. Dus het reguliere onderhoud, regelmatig wassen en wanneer het nodig was de APK-keuring verzorgen. Op deze manier ontzorgde wij Bison en stonden de wagens altijd klaar voor gebruik.
Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!