KLANT
Bolton Group NL – Borotalco
CASE
Sampling campagne Borotalco in Nederland
WERKZAAMHEDEN
KLANT
Bolton Group NL – Borotalco
CASE
Sampling campagne Borotalco in Nederland
WERKZAAMHEDEN
Hét Italiaanse deodorantmerk Borotalco had voor 2022 een paar doelstellingen: verhoog de naamsbekendheid, profileer het merk als “love-brand” en laat mensen het product proberen via sampling. Samen lanceerden we dan ook de summertour “Talc of the Town”. Het werd een fantastische zomer vol guerilla & event marketing. Met deze samplingcampagne won Borotalco Nederland de interne Best Practice van de Bolton Group Europe. Een succesvolle samenwerking dus!
De nieuwe communicatieboodschap vanuit Borotalco was dat het product voor de “embracing life moments” gemaakt is. Kortom, op die momenten in het leven die je samen viert of meemaakt wil je je geen zorgen hoeven maken over je geur of transpiratie. Daarom zijn we op zoek gegaan naar die momenten waar dit het best tot uiting komt en hebben we een paar mooie events geselecteerd waarbij de consument wel een sample Borotalco kon gebruiken!
Voor de kick-off van de sampling campagne hebben we om die reden dan ook een mooi festival geselecteerd. Tijdens dit 3-daagse festival slapen zo’n 20.000 bezoekers op de camping. Wij zijn op de eerste dag in de middag iedereen gaan verrassen, net nadat ze in de brandende zon hun tentje opgezet hadden. De rest van het weekend stond s’ochtendsvroeg ons promotieteam op de camping om iedereen samples uit te delen, zodat ze fris aan de dag konden beginnen.
Een andere perfect match qua events waren diverse sport evenementen die in het teken stonden van een mooie combinatie van sport & fun. Tijdens deze events gaan de deelnemers vaak met hun vrienden van start. Vervolgens stond ons sampling team bij de finish alle deelnemers op te wachten om hen een sample deodorant te geven.
Sampling tijdens events is gaaf en perfect af te stemmen op je doelgroep. Je hebt echter ook te maken met hoge vergunningskosten. Om binnen het budget toch een zo groot mogelijke groep consumenten te bereiken en een sample aan uit te delen, is er gekozen om guerrilla marketing toe te passen. De reden waarom we de campagne “Talc of the Town” hebben genoemd is omdat we met deze guerrilla marketing elke dag een andere stad over konden nemen.
We zijn per stad op zoek gegaan naar plaatsen waar consumenten uit de doelgroep “embracing life moments” beleven. Zo selecteerden we stadsparken en stadsstranden, zijn we tijdens hete zomerdagen naar het strand of naar een meer gegaan en of hebben we bedrijven verrast om tijdens de lunch met collega’s samples uit te delen. Dit leverden veel verbaasde en verraste reacties op en de samples werden dankzij het warme weer graag in ontvangst genomen!
Om tijdens deze sampling campagne zoveel mogelijk consumenten een sample Borotalco te kunnen geven, zijn wij actief op zoek gegaan naar de consument. We hadden daar een setting voor nodig die flexibel en verplaatsbaar was. Toch wilden we niet inleveren om de uitstraling en communicatiemogelijkheden om het merk te tonen. Zo zijn we tot de elektrische bakfiets inclusief branding gekomen. Op grote events kon daarnaast ook het spandoek ingezet worden ter ondersteuning van de branding. Makkelijk, verplaatsbaar en het neemt ook nog eens eenvoudig veel samples mee!
Een manier om extra waarde toe te voegen aan de samplingactie was door er een digitale winactie aan te koppelen. Dit draagt bij aan het creëren van Borotalco als “love-brand” en maakt de boodschap voor het promotieteam ook nog eens extra leuk. Meedoen was eenvoudig: scan de QR-code op onze bakfiets en je komt direct op onze digitale landingspagina: www.borotalco-talcofthetown.nl. Een mooie manier om de Italiaanse heritage van het merk te laten zien. En welke prijs past daar nou beter bij dan een citytrip naar Milaan, de stad van het hoofdkantoor van de Bolton Group?!
Waarom alles alleen doen als je samen tot een mooier resultaat kunt komen? Doen waar je goed in bent en wees daar eerlijk over! Dat vinden we belangrijk bij Rocketing. Daarom zijn we een nauwe samenwerking aangegaan met Jimmy Fieldmarketing en communiceren we dit ook transparant. Rocketing blijft het aanspreekpunt en doet alle coördinatie rondom het project, maar op de achtergrond gaat Jimmy aan de slag met de personele invulling van het project en werken we samen om het project tot een succes te maken. Zij hebben jaren ervaring in de branche en beschikken over een grote database eigen personeel, zodat we vaste teams op het project kunnen krijgen.
Door de kennis en ervaring met zowel brand activaties, advertising, FMCG en retail maakt dat we samen makkelijk schakelen met jouw doelstelling op plek 1. Realistische en uitvoerbare plannen is waar we op sturen. Een gouden combinatie!
Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!