KLANT
Collistar Benelux
CASE
Social sampling anti-age
WERKZAAMHEDEN
KLANT
Collistar Benelux
CASE
Social sampling anti-age
WERKZAAMHEDEN
Social sampling als dé oplossing voor de uitdaging van Collistar. Het is voor consumenten namelijk lastig om het juiste anti-age product te vinden voor hun huid. Daarom wilde Collistar twee verschillende producten samplen. Social sampling was hier de perfecte oplossing voor. Daarmee kun je namelijk sampling “zonder waste” uitvoeren. Door social advertising perfect te targeten op de doelgroep, kon alleen de doelgroep de sample aanvragen.
Ontdek in deze social sampling case hoe wij succesvol de anti-age huidverzorging van Collistar als cadeautje thuis hebben gesampled bij de juiste doelgroep.
Wil je meer weten over wat social sampling is en hoe het werkt? Daar kun je hier alles over lezen.
Voor Collistar bereikten we met een social media campagne de gewenste doelgroep. Zij konden zich vervolgens aanmelden voor de gratis samples om dit thuis uit te proberen. Kortom, online sampling en zero waste!
De consument kreeg 2 samples inclusief folder met productinformatie thuis gestuurd. Dit is de ideale setting voor productsamples. Want zo werd het product thuis, in de vertrouwde omgeving, gebruikt en getest.
Achteraf is via e-mail marketing een consumentenonderzoek uitgestuurd. Zo werd aankoopintentie en productwaardering onderzocht. Dit leidde tot mooie resultaten.
In 5 stappen
Wij lanceerden een social media campagne perfect afgestemd op de doelgroep van de anti-age huidverzorging van Collistar. Er werden verschillende creatives getest, maar allen riepen op tot het aanvragen van de samples. Vanuit deze social ads kon de consument meteen haar gratis sample aanvragen.
Wanneer een consument op onze advertentie klikte, werd zij doorgeleid naar ons aanvraagformulier. Het leadformulier vanuit Facebook en Instagram is voor een deel pre-filled, dit om het voor de consument zo makkelijk mogelijk te maken. Met het invullen van de NAW-gegevens werd de sample direct aangevraagd.
Door het aanvraagformulier te koppelen met onze eigen database konden wij eenvoudig en real-time alle aanvragen bijhouden, ontdubbelen en controleren op fraude. Daarnaast konden wij na de campagne de consumenten met een opt-in voor de Collistar nieuwsbrief direct doorsturen naar Collistar.
Terwijl de aanvragen binnen stroomden, produceerden wij ondertussen de sampleverpakking. Dit kan helemaal custom-made en zo groot en klein als je zelf wilt. In het geval van Collistar is gekozen voor een productfolder met extra uitleg over het merk, de 2 samples én een kortingscode voor de webshop.
Vervolgens werden alle aanvragen verzameld. Daarna de handling van de samples uitgevoerd, zoals het plaatsen van de samples in de folder en de verpakking gepersonaliseerd. Last, but not least: alle samples werden rechtstreeks naar de consument thuis gestuurd.
Binnen 2 weken kreeg de consument het pakketje geadresseerd en met samples thuis. Grote voordeel hierbij is dat zij het product in het comfort van haar eigen huis uit kan proberen.
Na ontvangst van de samples, is er een vervolgonderzoek uitgevoerd. Via een opgemaakte e-mail in stijl van Collistar, hebben we alle consumenten een onderzoek gemaild. Met hele positieve resultaten die we konden delen met Collistar. Daarnaast was de branded e-mail ook nog een mooie extra mogelijkheid om de kortingscode te communiceren.
De social sampling campagne was een groot succes. Binnen één week en met slechts een fractie van het mediabudget was het maximaal aantal aanmeldingen binnen. Als er meer samples beschikbaar waren, waren die ook zonder probleem op gegaan. Uiteindelijk heeft meer dan 40% de opt-in van Collistar ingevuld. Ook dit geeft aan dat we echt midden in de doelgroep zaten, want dit is een hoog percentage.
Social sampling is de nieuwe manier van sampling. Gebruik een social media campagne om jouw doelgroep thuis je sample te bezorgen. Zero waste, klantdata verzamelen en nog veel meer mogelijkheden!
Na afloop van de Sampling Campagne kregen alle consumenten een uitnodiging voor een kort consumentenonderzoek. Op deze manier kon Collistar direct waardevolle informatie en ervaringen ophalen bij de consumenten die de samples hadden getest.
Geïnspireerd door het succes van Collistar? Zie je de mogelijkheden van een social sampling activatie voor jouw merk? Social sampling is ideaal om nieuwe consumenten te bereiken. Of om traffic naar je webshop te genereren. Rocketing heeft de expertise en technologie om je daarbij te helpen.
Net als we deden voor Collistar, kunnen we ook voor jou een op maat gemaakte social sampling actie opzetten. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw digitale samplingactie een groot succes wordt. Sampling met zero waste, perfect in je doelgroep!
Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!