KLANT
Collistar Benelux

CASE
Social sampling anti-age

WERKZAAMHEDEN

  • Social sampling
  • Social media advertising
  • Productie, handling & verzending samples
  • E-mail marketing & klantonderzoek

Social sampling als dé oplossing voor de uitdaging van Collistar. Het is voor consumenten namelijk lastig om het juiste anti-age product te vinden voor hun huid. Daarom wilde Collistar twee verschillende producten samplen. Social sampling was hier de perfecte oplossing voor. Daarmee kun je namelijk sampling “zonder waste” uitvoeren. Door social advertising perfect te targeten op de doelgroep, kon alleen de doelgroep de sample aanvragen.

Ontdek in deze social sampling case hoe wij succesvol de anti-age huidverzorging van Collistar als cadeautje thuis hebben gesampled bij de juiste doelgroep.

Wil je meer weten over wat social sampling is en hoe het werkt? Daar kun je hier alles over lezen.

Vrouw met Collistar Social Media Sample Campagne

De Collistar social sampling campagne

Voor Collistar bereikten we met een social media campagne de gewenste doelgroep. Zij konden zich vervolgens aanmelden voor de gratis samples om dit thuis uit te proberen. Kortom, online sampling en zero waste!

De consument kreeg 2 samples inclusief folder met productinformatie thuis gestuurd. Dit is de ideale setting voor productsamples. Want zo werd het product thuis, in de vertrouwde omgeving, gebruikt en getest.

Achteraf is via e-mail marketing een consumentenonderzoek uitgestuurd. Zo werd aankoopintentie en productwaardering onderzocht. Dit leidde tot mooie resultaten.

De Collistar case

In 5 stappen

1. Lancering van de Social Media Campagne

2. Invullen van het Aanvraagformulier

3. Productie, Verpakking en Verzending

4. Thuis testen

5. Consumentenonderzoek

Resultaten

De social sampling campagne was een groot succes. Binnen één week en met slechts een fractie van het mediabudget was het maximaal aantal aanmeldingen binnen. Als er meer samples beschikbaar waren, waren die ook zonder probleem op gegaan. Uiteindelijk heeft meer dan 40% de opt-in van Collistar ingevuld. Ook dit geeft aan dat we echt midden in de doelgroep zaten, want dit is een hoog percentage.

3.000

Consumenten hebben aangegeven graag een sample van Collistar te ontvangen

2.300

Consumenten hebben het consumentenonderzoek ontvangen

42

Consumenten vinkten de opt-in aan en stemden in met het ontvangen van verdere marketing van Collistar
Collistar Product Samples en Flyer - Social Sampling

Social Media sampling

Social sampling is de nieuwe manier van sampling. Gebruik een social media campagne om jouw doelgroep thuis je sample te bezorgen. Zero waste, klantdata verzamelen en nog veel meer mogelijkheden!

Consumentenonderzoek

Direct waardevolle informatie en feedback.

Na afloop van de Sampling Campagne kregen alle consumenten een uitnodiging voor een kort consumentenonderzoek. Op deze manier kon Collistar direct waardevolle informatie en ervaringen ophalen bij de consumenten die de samples hadden getest.

Consumenten die de uitnodiging geopend hebben

73%

Aantal consumenten die de samples en voldoende geeft

82%

Aantal consumenten die aangeeft het product te willen kopen

69%

Begin jouw digitale sampling avontuur met Rocketing

Geïnspireerd door het succes van Collistar? Zie je de mogelijkheden van een social sampling activatie voor jouw merk? Social sampling is ideaal om nieuwe consumenten te bereiken. Of om traffic naar je webshop te genereren. Rocketing heeft de expertise en technologie om je daarbij te helpen.

Net als we deden voor Collistar, kunnen we ook voor jou een op maat gemaakte social sampling actie opzetten. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw digitale samplingactie een groot succes wordt. Sampling met zero waste, perfect in je doelgroep!

Challenge us!

Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!