KLANT
Hands Off My Chocolate

CASE
Hands Off “De lekkerste!”

WERKZAAMHEDEN

  • Social Media campagne & advertising
  • Branded “De lekkerste” platform
  • “Niet lekker, geld terug”-actie opzetten
  • Controle & afhandeling cashbacks
  • E-mail marketing
  • Remarketing
  • Follow-up enquête

Hoe kun je een nieuwe vegan chocoladereep nou beter lanceren dan met de claim”HUH? De lekkerste én vegan?!”. In deze case combineren we een grote online branding campagne met een “niet lekker, geld terug”-actie. Zo introduceren we de reep aan de consument, triggeren we hem om het te kopen en wordt continu “vegan én de lekkerste!” geactiveerd. 

Social Media campagne & advertising

De boodschap van Hands Off My Chocolate is dat zij de meest innovatieve & eerlijke chocolade maken, die zo lekker is dat je ‘m met niemand wilt delen. Met een compleet nieuwe vegan range, zijn zij het eerste chocolademerk dat een vegan melkchocoladereep in het reguliere schap heeft gebracht.

Om deze introductie van de Vegan Caramel Seasalt te ondersteunen heeft Rocketing samen met Hands Off My Chocolate de campagne “HUH? Vegan én de lekkerste?!” gelanceerd. Via een grote Social Media campagne & advertising hebben we dit nieuwe product en bijbehorende claim onder alle vegans en chocoladelovers van Nederland bekend gemaakt. De doelstelling was tweeledig: naamsbekendheid voor het merk en de NPD, maar hen hierbij ook triggeren om dit nieuwe product eens te kopen.

“Niet lekker, geld terug”-platform

Zo overtuigd claimen de lekkerste te zijn, moet natuurlijk ook bewezen worden. Daarom stond onze campagne in het teken van “Vind je ‘m na het proeven niet de lekkerste, dan krijg je je geld van ons terug”. De social media campagne leidde uiteindelijk naar ons cashback platform die we hadden omgetoverd tot “niet lekker, geld terug”-platform. Dit platform was volledig in de look&feel van Hands Off My Chocolate, met mogelijkheden om je geld terug te vragen, je aan te melden voor hun nieuwsbrief en om het verhaal achter het merk te lezen.

Hands Off My Chocolate - Cashback platform

Boost van rotatie voor een nieuw product

Naast het creëren van aandacht voor de introductie en de activatie van de claim “vegan én de lekkerste!”, was het uiteraard ook belangrijk om dit nieuwe product direct aan een boost in rotatiecijfers te helpen. Door consumenten tijdens de campagne uit te dagen dit product eens te proberen, realiseer je directe sales. De consument kon het product proberen en wanneer ze het niet lekker vonden hun geld terug vragen. Hierdoor verhoog je de schaprotatie, zonder dat je korting hoeft te geven.

E-mail marketing follow-up

Naast de vele nieuwsbrief aanmeldingen, hebben we e-mail marketing ook als tool gebruikt om de campagne verder door te trekken. De verzamelde e-mailadressen hebben we namelijk ook gebruikt om een consumentenonderzoek uit te voeren. We wilden namelijk graag weten waarom mensen zich wel hadden aangemeld voor de actie, maar niet het geld terug had gevraagd. Ruim 34% gaf hierbij aan dat zij de chocolade inderdaad de lekkerste vonden dus hun geld niet terug wilden!

Resultaat

  • Ruim 1,6 miljoen unieke consumenten in de doelgroep vegan & chocoladelover bereikt.
  • Binnen deze doelgroep vegan én de lekkerste als belangrijkste boodschap centraal gesteld in de hele campagne.
  • Resulterend in een vliegende start van dit nieuwe product blijkend uit de verkoopcijfers!

Challenge us!

Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!