KLANT
Meatless Farm

CASE
Introductie Meatless Farm in Nederland

WERKZAAMHEDEN

  • Introductiecampagne
  • Foodtruck sampling
  • Branded cashback platform
  • Controle & afhandeling cashbacks

Na het succes in UK en Spanje heeft the Meatless Farm haar producten ook in Nederland gelanceerd. Bij een selectie JUMBO-winkels kregen zij de kans in het schap om hun producten aan de Nederlandse consument te introduceren. Rocketing kreeg de vraag mee te helpen bij deze introductie!

Foodtruck samplingtour

De missie van Meatless Farm is om vleesvervangers superlekker te maken, zodat de consument smakelijk en gezonder eet en onze planeet nog een paar rondjes extra draait. De beste manier om hen te overtuigen van een gezond én lekker vlees vervangend alternatief is proeven! Proeven = kopen!

Om dit te realiseren is er een Meatless Farm Foodtruck ingezet. De truck was helemaal branded in stijl van Meatless Farm. Hiermee zijn we op pad gegaan naar alle JUMBO-winkels waar Meatless Farm distributie heeft. Een mooie kennismaking voor de consument, een goed signaal naar JUMBO en leuk voor de lokale ondernemers!

Een oude kibbelingkar werd, van design tot inrichting, omgebouwd tot de bekende Meatless Farm Foodtruck. De lokale ondernemers werden gecontacteerd, vergunningen aangevraagd en de planning liep vol. Het PR-team van Meatless Farm schreef de lokale pers aan en “off-we-go”!

In de foodtruck werden verschillende small bites klaargemaakt. Deze werden als sample uitgedeeld aan bezoekers van de JUMBO. Van Meatless Burgers, Chickenless Nuggets tot heerlijke taco’s met Meatless Mince.

Joint Activation: Santa Maria x Meatless Farm

Wat ons werk en klanten zo mooi maakt, is dat ze elkaar perfect kunnen aanvullen. Zo ook tijdens deze campagne. Eén van de small bites die we samen met Meatless Farm wilde samplen was een taco met Meatless Mince. Precies op dat moment liep ook onze cashbackcampagne voor Santa Maria. Dit was de introductie van de Next Mex productlijn van Santa Maria.

De taco’s en saus die we uitdeelde in The Meatless Farm Foodtruck werden dan ook ‘sponsored by Santa Maria’! Een mooi partnership dat voor Santa Maria een extra sample opportuniteit was en voor The Meatless Farm zorgde voor kwalitatieve en heerlijke ingrediënten.

Meatless Farm x Santa Maria

Cashbackcampagne ‘Proeven voor een prikkie?’

Een extra stimulans om na het proeven van de sample het product ook daadwerkelijk te kopen in de winkel was de kortingsactie ‘Proeven voor een prikkie?’. Iedereen die een sample bij de foodtruck had geproefd, kreeg een receptflyer van het gerecht mee. Op deze flyer stond een QR-code met een link naar ons volledig Meatless Farm branded cashbackplatform: www.meatlessfarm-actie.nl.

Naast consumenten die onze samples hadden geproefd bij de foodtruck, liep deze campagne gedurende het gehele kwartaal ook met online ondersteuning vanuit het mediabureau van Meatless Farm. Consumenten werden naar het cashbackplatform geleid met de uitnodiging het Meatless Farm assortiment te ‘proeven voor een prikkie’.

Cashbackcampagne Foodservice

Naast aandacht voor de B2C-introductie, wilde Meatless Farm tegelijkertijd hun introductie in de Foodservice markt ondersteunen. Het cashback platform was gebouwd en eenvoudig om te bouwen voor Foodservice. Een selectie van horecaondernemers kon een gratis proefpakket aanvragen van het Meatless Farm Foodservice assortiment. In dit pakket zat een leaflet met QR-code met een link naar ons volledig Meatless Farm branded cashbackplatform. De horecaondernemer kon hier zijn factuur van de Sligro uploaden en 35% korting claimen.

Meatless Farm - Cashback platform

Brand Activation by Rocketing:

Creëer touchpoints, zowel online als offline

Deze introductiecampagne voor Meatless Farm zorgde voor meerde online & offline touchpoints met de consument, zorgde voor brand awareness en leidde uiteindelijk tot sales op de winkelvloer!

Challenge us!

Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!