KLANT
Bolton Group NL – Rio Mare
CASE
Sampling & awareness campagne
Rio Mare in Nederland
WERKZAAMHEDEN
KLANT
Bolton Group NL – Rio Mare
CASE
Sampling & awareness campagne
Rio Mare in Nederland
WERKZAAMHEDEN
Deze zomer wilde Rio Mare, hét merk voor authentieke Italiaanse visconserven, hun kant-en-klare salade productrange ‘Insalatissime‘ bekend maken en laten proeven aan hun doelgroep. Daarom creëerden wij de Rio Mare Insalatissime saladebar en trokken wij door Nederland op zoek naar de doelgroep. Het werd een zomer vol positief verraste reacties, van mensen die niet konden geloven dat dit kant-en-klaar uit een blikje kwam!
De belangrijkste eyecatcher van deze sampling campagne was onze volledig op maat gemaakte mobiele saladebar. Deze bakfiets, ontworpen met een blow-up van de verpakking, zorgde niet alleen voor een gekoelde bewaring van de diverse Insalatissime smaken, maar trok ook direct de aandacht.
Dankzij de uitvergroting van de verpakking konden we met behulp van onze setting ook meteen de belangrijkste communicatie uitdragen: deze heerlijke kant-en-klare maaltijdsalades komen echt zo uit dit blikje!
Daarnaast konden we door het mobiele design eenvoudig van de ene naar de andere locatie verplaatsen. Zo hebben we op prime locaties kunnen samplen, zoals Den Haag Centraal, de Zuidas in Amsterdam, het Parkies Festival, de Kop van Zuid in Rotterdam en het Spoorpark Live Festival in Tilburg.
Rio Mare Insalatissime is een kant-en-klare maaltijdsalade samengesteld met een combinatie van heerlijke tonijn, verse groenten en peulvruchten. Ideaal voor een lunch op kantoor, in het park of onderweg. Het zit verpakt in een blikje, waardoor veel mensen een vooroordeel over de smaak hebben of niet verwachten dat dit het product is dat daar in zit.
Aan ons de uitdaging om de doelgroep te vinden op de locatie waar ze het product zouden kunnen gebruiken. Waarbij uitleg over het product, de verpakking en de locatie in het schap de belangrijkste boodschappen waren die het team moest overbrengen aan de consument.
In overleg met Rio Mare is gekozen voor een mix van locaties, zodat we het verschil in feedback konden ervaren. Zo zijn we op stations, op festivals, in zakelijke districten en sport locaties geweest. Allen een match met doelgroep en mogelijk gebruiksmoment.
Een van de uitdaging voor Rio Mare rondom dit product was dat ze nog zoekende waren hoe verschillende consumenten, op verschillende momenten reageerden op het product. Daarom hebben we een uitgebreide mix van locaties en gebruiksmomenten in overleg met Rio Mare samengesteld waar we de product tastings wilden gaan uitvoeren.
Gedurende het gehele project was er regelmatig overleg om eerste resultaten en feedback vanuit de consumenten te bespreken. En waar nodig waren we flexibel, zodat de locatieplanning met enige regelmaat overhoop werd gegooid om ander type locaties of momenten uit te testen. Aan het einde van de sampling campagne leverde dit naast een gevarieerde campagne ook enkele leuke customer insights op.
Het succes van de campagne was mede te danken aan ons vaste promotieteam wat we opnieuw dankzij onze samenwerking met Jimmy Fieldmarketing hebben samengesteld. Voorafgaand aan de campagne heeft het team een uitgebreide producttraining gevolgd. Dit zorgde ervoor dat ze niet alleen het product zelf konden ervaren, maar ook diepgaande kennis opdeden over het merk en product. Het resultaat? Een campagne met een 100% score op ingeplande en uitgevoerde dagen.
Waarom alles alleen doen als je samen tot een mooier resultaat kunt komen? Doen waar je goed in bent en wees daar eerlijk over! Dat vinden we belangrijk bij Rocketing. Daarom zijn we een nauwe samenwerking aangegaan met Jimmy Fieldmarketing en communiceren we dit ook transparant. Rocketing blijft het aanspreekpunt en doet alle coördinatie rondom het project, maar op de achtergrond gaat Jimmy aan de slag met de personele invulling van het project en werken we samen om het project tot een succes te maken. Zij hebben jaren ervaring in de branche en beschikken over een grote database eigen personeel, zodat we vaste teams op het project kunnen krijgen.
Door de kennis en ervaring met zowel brand activaties, advertising, FMCG en retail maakt dat we samen makkelijk schakelen met jouw doelstelling op plek 1. Realistische en uitvoerbare plannen is waar we op sturen. Een gouden combinatie!
Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept, sampling campagne, of launchplan voor jouw product. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!