KLANT
Bolton Group BE – Borotalco

CASE
Sampling & awareness campagne
Borotalco in België

WERKZAAMHEDEN

  • Product sampling
  • Guerilla marketing

Een frisse start met Borotalco sampling in België

Na de succesvolle samenwerking met Borotalco in Nederland, kwam het Belgische team met de vraag of we hen ook konden helpen impact te maken met een Sampling & Awareness Campagne in België. Op een aantal mooie, zomerse dagen voorzagen we de Belgische strandgangers van een verfrissende deodorant. Gewapend met bakfiets, samples, flyers, en een flinke dosis energie maakten we een mooie strandtour en lieten we veel mensen de Borotalco deodorant proberen!

Product sampling op het strand in België

Borotalco is een bekend deodorantmerk in Italië, maar in België is het nog relatief nieuw. Het was daarom belangrijk om veel mensen het product te laten proberen. Na een samplingactie op een festival en tv-commercials, wilde het merk ook op andere drukke plekken aandacht trekken én mensen het product laten proberen.

Op zonovergoten dagen namen we de proef op de som: we deelden Borotalco deodorant uit aan de Belgische strandbezoekers. We kozen ervoor dit tijdens de zomervakantie te doen in diverse Belgische kustplaatsen, zoals Blankenberge, De Panne, en Koksijde. Met mooi weer zijn dit namelijk plaatsen met veel publiek binnen onze doelgroep, en konden we de boodschap “Embrace Life” perfect uitdragen. Een slimme strategie voor de consument die waarde hecht aan comfort en verfrissing tijdens zomerdagen.

Hoe de sampling campagne eruit zag:
  • Product Sampling: Met onze bakfietsen vol Borotalco reisden we langs de Belgische kust.
  • Guerillamarketing: Energie en enthousiasme maakten elk contactmoment met het publiek speciaal.
  • Strategische Locaties: Van Blankenberge tot Koksijde bereikten we mensen die openstaan voor nieuwe ervaringen.

De impact van samples: Hoe samples uitdelen jouw verkopen kan stimuleren

Het uitdelen van samples is een effectieve manier om potentiële klanten kennis te laten maken met je product en je sampling strategie te versterken. Dit kan zorgen voor een hogere merkbekendheid, meer verkopen en uiteindelijk een hogere omzet. Ontdek in onderstaand artikel wat de impact van het uitdelen van samples op de verkoop is. En waarom dit een belangrijke productpromotie strategie kan zijn voor jouw bedrijf.

De bakfiets: slim en effectief samplen op het strand

Om onze Nederlandse roots ook in België te laten zien, gebruikten we de bakfiets voor deze sampling. De bakfiets is een ideaal hulpmiddel om flexibel te zijn en toch veel samples mee te kunnen nemen. Zeker bij guerilla marketing is dit een makkelijk, zodat je niet continue op 1 plek hoeft te blijven. Dit bleek een succesformule in Nederland, omdat we ons eenvoudig konden verplaatsen en de samples makkelijk meenamen. Ook voor de sampling op de stranden in België was dit een handige manier om snel een groot deel van het strand te bereiken.

Flyer met digitale winactie en activatie

Fieldmarketing gecombineerd met digitale winactie

Met Rocketing proberen we altijd offline & online activaties te combineren. Dit om ook de rotatie op de winkelvloer een extra boost te kunnen geven. Zo hadden we bij de succesvolle sampling activatie met Borotalco in Nederland een digitale winactie toegevoegd. Die digitale winactie werd via QR-codes op de bakfiets gecommuniceerd. Dit was onderdeel van het succes van de campagne en iets wat de Belgische collega’s goed hadden onthouden!

Bij de sampling campagne in België werden dus naast samples ook heel veel flyers uitgedeeld. Flyers waarop de digitale winactie werd gedeeld (“Win een weekend Italië”) en ook direct een coupon om het product met een euro korting te kopen in de Belgische winkel. Wat weer zorgt voor een boost in de winkelrotatie. Voor ons goed om te zien dat deze combinatie tussen online marketing en fieldmarketing ook is doorvertaald naar deze samplingcampagne in België. Nog mooier om deze sampling dagen en digitale winactie in de toekomst ook via een kleine social advertising campagne aan te kondigen, maar die bewaren we voor een volgende zomer…

“Wij waren zeer tevreden over de activatie en samenwerking met Rocketing. Wat voor ons erg fijn was, was de flexibiliteit om de activatiedagen aan te passen afhankelijk van de weersomstandigheden. Dit kon tot 72 uur van te voren. Daarnaast vond ik het erg prettig dat er steeds meegedacht werd aan de beste, kosteneffectieve oplossing zodat onze activatie goedkoper uitviel. Gedurende het gehele project werd er steeds snel en pro-actief gecommuniceerd en werd er ook écht iets gedaan met onze feedback.”

Nicolas Gomez CandelBrand Manager Pharma & Personal Care - Bolton Group

Joint Effort: Deze sampling campagne in België is empowered by Brand Activators

Waarom alles alleen doen als je samen tot een mooier resultaat kunt komen? Doen waar je goed in bent en daar eerlijk over zijn, dat vinden we belangrijk bij Rocketing. Daarom gingen we een nauwe samenwerking aan met Brand Activators in België en communiceren we dit ook transparant. Rocketing blijft het aanspreekpunt en coördineert het project, terwijl Brand Activators aan de slag gaat met de personele invulling van het project. Samen maken we het project tot een succes. Zij hebben jaren ervaring in de branche en beschikken over een grote database van eigen personeel, zodat we vaste teams op het project kunnen inzetten. Daarnaast werkt het prettiger om promoties in België door tweetalig Belgisch personeel te laten uitvoeren.

Door de kennis en ervaring met zowel brand activaties, advertising, FMCG en retail maakt dat we samen makkelijk schakelen met jouw doelstelling op plek 1. Realistische en uitvoerbare plannen is waar we op sturen. Een gouden combinatie!

De Kracht van Onze Samenwerking:
  • Grondige Producttraining: Ons team had diepgaande kennis van Borotalco, essentieel voor het overbrengen van de waarde van het product.
  • Perfecte Uitvoering: Geen gemiste dagen, waardoor consistentie en betrouwbaarheid worden gegarandeerd.
  • Transparante Samenwerking: Open communicatie en samenwerking die resultaten levert.

Rocketing en Brand Activators: Samen Sterker

We nodigen je uit om de kracht van onze samenwerking zelf te ervaren. Bij Rocketing geloven we dat een gezamenlijke aanpak altijd meer oplevert. Samenwerken met Brand Activators heeft ons geholpen om onze campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Rocketing en Brand Activators

Challenge us!

Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. We gaan samen op zoek naar hét creatieve concept, de ideale sampling campagne, of het perfecte launchplan voor jouw product. Met onze expertise en creativiteit tillen we jouw brand naar een hoger niveau, zowel online als offline.