KLANT
Paulig BeNeLux – Santa Maria
CASE
Cashback campagne – Groente Tortilla’s
WERKZAAMHEDEN
KLANT
Paulig BeNeLux – Santa Maria
CASE
Cashback campagne – Groente Tortilla’s
WERKZAAMHEDEN
Santa Maria introduceert hun nieuwe Groente Tortilla’s. Via een uitgebreide social & display advertising campagne maken we deze nieuwe productintroductie bekend bij het publiek en nodigen we hen uit om dit product gratis te proberen via ons cashback platform.
Een belangrijke doelstelling voor deze campagne was het creëren van een groot bereik onder een specifieke doelgroep. Door de combinatie van een advertising campagne op social media en display advertenties is de doelgroep een maand lang digitaal bereikt en geïnformeerd over de nieuwe Groente Tortilla’s van Santa Maria. Door middel van retargetting zag de doelgroep de communicatie vaak eerst op voor hen relevante websites die ze bezochten, om daarna via social media de advertentie nog eens te zien. De doelstelling om in totaal ruim 6 miljoen vertoningen en ruim 1,5 miljoen unieke consumenten binnen de doelgroep te bereiken en inspireren is dan ook ruimschoots gehaald.
Een online mediacampagne met een groot uniek bereik onder de doelgroep is natuurlijk leuk, maar die campagne moet wel ergens in resulteren. In dit geval werd dit het verhogen van de winkelrotatie van de nieuwe Santa Maria Groente Tortilla’s. De digitale advertenties landen rechtstreeks op ons cashback platform. Deze website is helemaal mobile responsive en volledig in de huisstijl van Santa Maria. Na registratie op de website ontvangt de consument een handig stappenplan per e-mail. Uiteraard ook volledig in de look&feel van de nieuwe Groente Tortilla’s. Vergeet je als consument de cashback aan te vragen? Geen probleem! We programmeren een e-mailflow, zodat consumenten geholpen worden bij het aanvragen van hun cashback. Binnen no-time was het maximaal aantal cashbacks bereikt!
“Wij kijken terug op een succesvolle campagne die zich perfect leent voor nieuwe product introducties. De combinatie van cashbacks en een mediacampagne maakt dat we naast een mooie kickstart geven aan rotatie op de winkelvloer, de consument ook op verschillende momenten kunnen inspireren met recepturen en in contact kunnen brengen met de nieuwe producten. Ook geven we ze een platform om feedback te geven en kunnen we de informatie gebruiken voor de verdere introductie.
Het samenwerken met Rocketing verloopt altijd heel soepel, transparant en ze denken ook nog eens creatief mee. Voor ons een reden om deze tool vaker in te zetten.”
Kyra van der LeeuwBrand Manager Santa Maria - Paulig Group
Op basis van parameters die we samen afstemmen, worden alle aanmeldingen gecontroleerd. In dit geval mocht er 1x per e-mailadres, bankrekeningnummer en uiteraard kassabon worden meegedaan aan de geld-terug-actie. Na de wekelijkse controle en ontdubbeling van aanmeldingen, zijn alle cashbacks uitbetaald. Dit kan in overleg door Rocketing uitbetaald worden of er kan een kant-en-klaar SEPA-xml bestand aangeleverd worden aan de financiële afdeling.
Elke week is er een rapportage opgesteld met alle ins & outs van de campagne. Met overzichtelijke presentaties creëren we inzicht in de voortgang van de campagneresultaten versus de doelstelling of de benchmark. Zo kunnen we in overleg zaken bijsturen, zoals bijvoorbeeld meer sturen op resultaten van de social media en/of display advertising campagne of op het aantal cashbacks.
Rocketing daagt je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!