Ontdek hoe het Rocketing Cashback Platform je helpt om klantloyaliteit te verhogen en productrotatie te stimuleren door middel van innovatieve cashback en refund acties. Leer hoe je jouw marketingcampagnes versterkt met onze retailer-onafhankelijke oplossingen.
Cashback Acties voor Verhoogde Productrotatie
Verhoog je baseline rotatie in de winkel zonder direct korting te geven bij de retailer. Een Cashback actie is dé manier om jouw product te laten kopen, ervaren en rotatie te verhogen.
Bovendien is het platform eenvoudig te combineren met je huidige campagnes en is helemaal retailer-onafhankelijk! Hierdoor kun je bestaande activaties versterken met een cashback of refund actie. Kortom, combineer nu ook jouw branding campagne met effectieve rotatie uplift!
Showcase
Hands Off My Chocolate
Meer weten over cashback acties?
Bekijk onze cases
Het Cashback Platform
Het Rocketing Cashback Platform wordt volledig branded en in de huisstijl van het product opgeleverd. Dit doen we uiteraard volgens de guidelines van jouw merk. Dus hij wordt helemaal custom-made in jouw look&feel gezet qua gebruik van kleuren, font en fotografie. De site is volledig SEO-geoptimaliseerd zodat de consument het platform ook via Google kan vinden.
Wanneer de site goedgekeurd is, zetten wij hem live. Vanaf dat moment kan de consument via verschillende kanalen naar jouw geld-terug-platform worden geleid. Daar kan de consument zijn kassabon uploaden en cashback aanvragen.
Ondertussen verzorgt Rocketing de rest. Van controle op fraude tot afhandeling van de uitbetaling. Ten slotte wordt er wekelijks vanuit ons control center een rapportage van onze missie uitgebracht.
AI-gedreven OCR-technologie
Bij Rocketing hebben we onze cashback-acties naar een hoger niveau getild met Klippa’s AI-gedreven OCR-technologie. Deze innovatieve oplossing verhoogt de nauwkeurigheid en snelheid van het scannen van bonnen, wat resulteert in betere klantervaringen en geoptimaliseerde cashback-acties. Ontdek hoe deze technologie onze aanpak versterkt en jouw cashback actie nog beter maakt.
Gratis Download: Cashback Checklist
Het opzetten van cashback-acties kan uitdagend zijn, vooral als je niet weet waar je moet beginnen. Om je te helpen, hebben we een uitgebreide Checklist voor het Opzetten van Cashback Acties ontwikkeld. Deze stapsgewijze handleiding leidt je door elk aspect van het organiseren en uitvoeren van een succesvolle actie.
Branding & Sales
Om het maximale uit de refund campagne te halen combineren we de cashback met digital advertising. Dit kan via Social media en Online Display campagnes.
Zo zorgen wij voor directe verhoging van je verkopen en een hoge zichtbaarheid van je merk. Consumenten kunnen het product gratis proberen, maar schaffen eerst zelf het product aan. Zo verhoog je de winkel rotatie zónder korting te geven bij de retailer en is het retailer-onafhankelijk.
Display en Social advertising
Om online de juiste doelgroep te bereiken, combineren we Social media Campagnes met Online Display Advertising. Zo zijn wij niet afhankelijk van één platform en kunnen we echt iedereen bereiken.
Eerst stemmen we samen de doelgroep af. Vervolgens targetten wij enkel deze potentiële consumenten. Zo voorkom je dat eenmalige koopjesjagers de actie overnemen.
“Het samenwerken met Rocketing verloopt altijd heel soepel. Ze zijn transparant en denken ook nog eens creatief mee! Voor ons een reden om deze cashback-tool vaker in te zetten.”
Kyra van der LeeuwBrand Manager Santa Maria - Paulig Group
Rotatie verhogen met testpanels
Wil je dat jouw product enkel gekocht wordt door een specifieke doelgroep, of wil je na de aankoop weten wat een specifieke groep consumenten echt van jouw product vond? Maak dan gebruik van de Testpanel mogelijkheid! Door een uniek testpanel te gebruiken is de kans op herhaalaankopen veel hoger dan bij het gebruik van bestaande databases vol koopjesjagers.
Showcase
Alpro helpt de horeca!
Branding
- Online zichtbaarheid en bereik
- Getarget op jouw doelgroep
- Nieuwe abonnees met opt-in
- Additionele follow-up acties
Cashback actie
- Trials genereren
- Rotatie verhogen
- Ambassadeurs creëren
- Geen directe kortingen
Platform
- Volledig in eigen branding
- Eigen content te integreren
- Responsive design
- Snelle time to market
Services
- Wekelijkse rapportages
- Controle op fraude
- Afhandeling van betalingen
- Complete ontzorging
Wat is cashback?
Cashback is een geld terug mechanisme waarbij consumenten geld terug kunnen vragen na een aankoop. Dit kan het volle aankoopbedrag zijn, of een mooie korting. Om te beginnen koopt de consument jouw product bij de retailer. Dit doen ze voor het originele aankoopbedrag en zonder korting. Wanneer de consument thuis is en het product geprobeerd heeft, gaan ze naar het speciale cashback platform. Hier kunnen ze eenvoudig hun gegevens invullen en de kassabon uploaden. Rocketing controleert vervolgens of de cashback aanvraag aan alle eisen voldoet en betaald het aankoopbedrag terug.
Op deze manier kan je als merk de consument overtuigen om jouw product te kopen, zonder dat dit ze geld kost. Een cashback, of geld terug actie actie kan je op veel manieren communiceren. Denk hierbij aan social media en online display campagnes, via on pack stickers of displays bij de retailer en in combinatie met sampling acties.
Waarom werkt een cashback actie
Onbekend maakt onbemind. Een bekende uitspraak en wat ook zeker van toepassing is bij nieuwe producten, of merken. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat alleen samples weggegeven, of een goede marketing campagne niet altijd genoeg is om de consument jouw product te laten kopen. Hier zijn meerdere interacties met jouw merk voor nodig. Als consumenten daadwerkelijk geld gaan uitgeven, kopen ze liever hun vertrouwde merk of product in plaats van iets nieuws of onbekend.
Om ze hierbij te helpen, is cashback een hele goede manier. Hierdoor verlaag je namelijk de drempel en stimuleer je de consument jouw product te kopen, zonder dat het ze geld kost. Zo ervaart de consument alsnog de aankoop van jouw product. Wanneer de consumenten vervolgens thuis komen om de kassabon te uploaden, komen ze wederom positief in aanraking met jouw product. Dit aangezien ze op een platform komen wat helemaal in de stijl van jouw merk is. En ze uiteindelijk ook nog geld terug krijgen!