Skip to main content

Een van de belangrijkste communicatiemiddelen van een merk is de verpakking van het product. Deze verpakking kun je ook gebruiken als communicatie item voor een activatie: on-pack activaties.

On-Pack Sticker voorbeeld

Stimuleer impulsaankopen dankzij een on-pack sticker

Het merendeel van de aankoopbeslissingen in de supermarkt wordt last-minute genomen. Vaak wordt deze keuze zelfs gemaakt terwijl iemand voor het schap staat. Het aanbod producten in een schap vol concurrerende merken is voor een consument vaak overweldigend. Een verpakking die opvalt is dan ook belangrijk. Een on-pack sticker kan helpen om in die split-second jouw product net even iets meer op te laten vallen dan die van je concurrent. Alhoewel het tegen het zere been van marketeers is, adviseren we vaak een op het oog “lelijk, vloekende sticker” ten opzichte van je eigen verpakking te gebruiken. Dit trekt het oog van de consument én samen met een eenvoudige communicatie van je promotie, stimuleert zo’n on-pack sticker een impulsaankoop.

Er zijn verschillende activaties die je via een on-pack sticker kunt promoten. Veel toegepast zijn cashback acties, spaaracties en winacties. Bij al dit type on-pack promoties kan Rocketing je volledig ontzorgen.

Cashback, spaar- of winacties

Van alle keuzes in het schap is er 1 product die opvalt en die je het een keer gratis, of met korting laat proberen. De on-pack cashback promotie trekt een consument net over de streep om jouw product te kiezen. Uiteraard bepaal je zelf de korting of het cashback-mechanisme. Vervolgens stroomt de actiecommunicatie via je lopende distributie vanzelf de winkels in. Vanaf de on-pack sticker scant de consument een QR-code of vult een URL in. Via het volledig branded cashback platform vraagt de consument in enkele klikken zijn cashback aan.
Lees hier meer over ons volledig branded cashback platform.

Korting als actiemechanisme werkt altijd, maar ook een spaarmechanisme of winactie is een bewezen succesnummer. Samen met jou bedenken we een premium of prijs die perfect bij jouw merk past. De te winnen prijs of het item waarvoor te sparen versterkt je brand image en roept een positief gevoel op bij je merk. Via de on-pack spaar- of winactie valt dit extra op in het schap en helpt het je herhaalaankopen te verhogen.

Vergroot je on-pack activatie met een online campagne

Naast de zichtbaarheid van de promotie op de verpakking, kun je ook een online campagne opstarten ter ondersteuning van de promotie of je merkbekendheid. Samen bepalen we de juiste communicatiedoelgroep die je online wilt bereiken. Via social advertising of display advertising benaderen precies die doelgroep. Via de digitale advertenties komen ze op het branded platform met meer uitleg over de activatie en het product. Op die manier komt je doelgroep eerst online in aanraking met je merk en worden ze daarna ook in het schap via de on-pack sticker nog een keer getriggerd mee te doen met je promotie. Zo creëer je een campagne met meerdere touchpoints, zowel digitaal als offline!

Meatless Farm Sampling

On-pack als onderdeel bij succesvolle productintroductie

Een goed voorbeeld van de meerwaarde van een on-pack actie is van Meatless Farm. Meatless Farm is een Brits bedrijf dat vegan en plantaardig vlees produceert. Voornamelijk gemaakt van erwtenproteïne. Het werd in 2016 opgericht door de Deense ondernemer, Morten Toft Bech. Sinds oktober 2021 is Meatless Farm ook te vinden in de supermarkten van Jumbo. Om dit groots aan te kondigen heeft Rocketing Meatless Farm ondersteund met de productintroductie.

Tijdens de introductie bij de Jumbo waren er twee doelstellingen. Zorgen dat zo veel mogelijk mensen het product gingen proeven. En twee, wanneer ze bij de supermarkt waren, het product ook direct zouden kopen. Om dit te realiseren was de campagne zowel online, fysiek op straat en in de winkel zichtbaar. Dit door een Foodtruck tour langs de Jumbo supermarkten, online marketing, een cashback campagne en schap-communicatie. Juist om de consument ook op het laatste moment te overtuigen om het product te proberen, is er ook gebruik gemaakt van een on-pack actie en communicatie op de verpakking.

Ook starten met on-pack activaties?

Rocketing helpt je hier graag bij! Samen bedenken we een creatief en efficiënt activatiemechanisme. Dit wordt door vertaald naar een branded platform, volledig in de huisstijl van het merk. Daarnaast kunnen we je ook begeleiden in een juist design en productie van de on-pack sticker. Wil je het plaatsen van de actiesticker op je verpakking ook uitbesteden? Geen probleem, we kunnen dit voor je ontzorgen of we brengen je in contact met de juiste partners die dit zelfs als onderdeel van je productieproces kunnen opzetten. Kortom, wil je starten met een on-pack activatie of hier eens samen over brainstormen? Bel dan snel het Rocketing Mission control center!

Michael Dekker

Michael is als oprichter van Rocketing een Rocketeer van het eerste uur. Met zijn kennis en achtergrond in (Online) Marketing & e-commerce weet hij bij elke promotie en activatie een passend online component toe te voegen.

Laat een reactie achter

Close Menu