Skip to main content

Met online activaties en social campagnes brengen wij jouw product of merk onder de aandacht. Precies op het goede moment en bij de juiste doelgroep.

Online Activatie

Door online marketing campagnes bereiken wij precies jouw gewenste doelgroep. Waar en hoe specifiek deze ook is. Wij bereiken jouw potentiële klanten via specifieke targeting opties en door het inzetten van verschillende online kanalen. Dit kan via social media en online display advertenties, maar ook door e-mail marketing en Google Ads. Door online marketing in te zetten versterk je jouw campagne of productintroductie en verhoog je de aanwezigheid van jouw merk.

online activatie - Social Media

Combineren met fieldmarketing activaties

Online Marketing is perfect te combineren met fieldmarketing activaties als winkeldemonstraties, sampling en in-store promoties. De campagnes kunnen helemaal in stijl van de activatie worden opgemaakt. Digitaal bereiken wij jouw doelgroep en kunnen deze informeren of activeren. Denk hierbij aan het informeren over specifieke sampling acties op locaties door middel van geo-targeting of door een online actie de rotatie verhogen tijdens product introducties.

Meer weten over online activaties?

Bekijk onze cases

360° activatie door 1 brand activation bureau

De sterkste campagnes zijn die waarbij je de consument via meerdere touchpoints bereikt. Niet steeds losse acties, maar een mooi rond verhaal waarbij je de doelgroep informeert of activeert. Informeer bijvoorbeeld vooraf je doelgroep over je fieldmarketing activatie, zodat op locatie uiteindelijk zij ook eerder de interactie aan gaan. Bereik hen daarna nogmaals via een digitale heractivatie, zoals het verspreiden van een toffe aftermovie of een e-mailcampagne. Rocketing heeft de expertise in huis om je niet alleen als traditioneel fieldmarketing bureau te kunnen helpen maar ook als digital agency! Kortom: 1 contactpersoon waarmee je alles afstemt, 1 keer projectmanagement en volledig ontzorgd voor je activatie zowel offline als online.

Showcase

Santa Maria Groente Tortilla’s

Online Activatie Landingspagina

Digitale landingspagina voor jouw merk

Als onderdeel van je activatie is een digitale landingspagina altijd een sterk element. Het is een extra communicatiemiddel waarbij de consument op een pagina komt die volledig in de look & feel van je merk is. Traffic naar deze landingspagina kan digitaal komen via social media advertenties of display banners. Het kan echter ook via verkorte URL of QR-code vanuit de “echte”, fysieke wereld komen. Op deze pagina kan een activatie gecommuniceerd worden, zoals een cashback of refund actie of een winactie of spaaractie. Het is ook mogelijk om de landingspagina in te zetten als verlengstuk van je POS-materiaal, zodat je de consument nog extra kunt informeren en inspireren met bijvoorbeeld recepten of relevante informatie over je merk.

Cashback acties

Om het maximale uit de refund campagne te halen combineren we de cashback met digital advertising. Dit kan via Social media en Online Display campagnes.
Zo zorgen wij voor directe verhoging van je verkopen en een hoge zichtbaarheid van je merk. Consumenten kunnen het product gratis proberen, maar schaffen eerst zelf het product aan. Zo verhoog je de winkel rotatie zónder korting te geven bij de retailer en is het retailer-onafhankelijk.

Digitale winacties

Eén van de onderdelen die we met online activaties in kunnen zetten zijn digitale winacties. Wij bedenken de perfecte hoofdprijs die past bij jouw merk. Communiceren deze actie via social advertising en laten de consument kans maken op deze prijs. Dit kan doormiddel van een eenvoudige online aanmelding om zoveel mogelijk nieuwe leads en emailadressen te verzamelen. Maar ook alleen wanneer ze jouw product kopen en de kassabon hiervan uploaden op jouw branded platform!

Social Media

Social Media is één van de belangrijkste kanalen voor een optimale 360° activatie. Door de uitgebreide targeting mogelijkheden en onze expertise vinden wij altijd de juiste consument voor jouw product, of merk. Social Media is niet één kanaal, maar bestaat uit meerdere aparte platformen. De bekendste zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. Maar denk ook aan interessante kanalen als Whatsapp, Pintrest, of YouTube. Op basis van jouw wensen, doelgroep en campagne onderzoeken wij welke platformen het beste werken voor jouw activatie. Door social media in te zetten verhoog je de interactie met jouw doelgroep, zorg je voor extra zichtbaarheid en creëer je de mogelijkheid voor extra conversies.

Display Advertising

Met Display Advertenties kunnen wij jouw product of merk visueel communiceren met jouw doelgroep. Doormiddel van online display campagnes laten wij advertenties van jouw merk zien op externe websites, bij video’s, of in mobiele apps en games. Op deze manier creëer je in een korte tijd een enorme zichtbaarheid. De advertenties worden dynamisch opgemaakt met meerdere beelden, titels en omschrijvingen. Op deze manier wordt er automatisch gezocht naar de beste combinatie van content voor de verschillende doelgroepen. Ook hier kunnen we heel selectief de advertenties laten zien aan specifieke doelgroepen. Door deze combinatie zorgen we dat er geen advertentiebudget verloren gaat en de display campagne het meest effectief is.

Online Activaties

  • Rotatie verhogen
  • Branding & Sales
  • Cashback recht in doelgroep
  • Geen promodruk in Nielsen

Social Media

  • Interactie met jouw doelgroep
  • Eenvoudig informatie delen
  • Mogelijkheid van geo-targeting
  • Versterken van huidige activaties

Display Advertising

  • Creëert een groot bereik
  • Gericht jouw doelgroep bereiken
  • Zichtbaar op verschillende sites
  • Naamsbekendheid vergroten

Meer weten over online activaties?

Bekijk onze cases

Close Menu