Social Sampling dé nieuwe manier van sampling. Combineer jouw Product Sampling Activatie met een social media campagne. Zo creëer je de unieke kans om jouw product bij de doelgroep thuis te bezorgen. Zero waste, klantdata verzamelen en nog veel meer voordelen!
Social Media Sampling: Interactie met jouw consument
Social Media is een belangrijk en relatief goedkoop instrument voor merken om naamsbekendheid voor hun merk, of campagne te creëren. Ook zijn social campagnes een effectief middel effectief om de interactie met de consument aan te gaan. Toch worden de meeste campagnes nog steeds eenzijdig ingericht. Denk hierbij aan het communiceren van een actie, nieuw product of om enkel naamsbekendheid te creëren. Dit is zonde, want er zo veel mooie mogelijkheden om ook online de interactie aan te gaan!
Eén van die mogelijkheden is Social Media sampling. Hiermee combineer je branding met product sampling en creëer interactie met jouw consument. Waarbij een consument thuis wordt verrast met jouw product! Via een uitgebreide online activatie gaan wij op zoek naar jouw doelgroep en maken wij precies bij die consumenten de sample actie bekend. Afhankelijk van jouw doelstelling gebruiken wij hiervoor Paid Social Media campagnes via Facebook en Instagram, Online Display Campagnes, of een combinatie van beide. Uiteraard zijn alle advertenties en posts branded in jouw huisstijl en geoptimaliseerd voor elk platform.
Social Sampling: Bereik én beleving
Door sampling te combineren met een social media campagne combineer je dus het beste van twee werelden: gericht online je doelgroep vinden met behulp van social media in plaats van met hagel schieten op een station. Maar ook met de beleving die het fysiek proeven of proberen van jouw productsample met zich mee brengt. Een productsample via social sampling verspreiden heeft dan ook vele voordelen:
-
Zero waste door gerichte sampling
Een van de grote voordelen van het gebruik van social media als marketinginstrument is dat je heel gericht je doelgroep kunt benaderen. Maak gebruik van de verschillende mogelijkheden om precies de groep consumenten te bereiken waarvan jij als marketeer verwacht dat die de grootste conversie naar vaste kopersgroep hebben. Aan die groep consumenten wordt dan ook de mogelijkheid gegeven een productsample aan te vragen. Alle aanmeldingen worden verzameld en exact dat aantal samples wordt verspreid onder je doelgroep, Kortom, zero waste aan samples en zero waste aan mismatching met je doelgroep!
-
Converteer bestaande volgers
Door gebruik te maken van je huidige fanbase op social media kun je productsamples aanbieden aan consumenten die al interactie hebben met je merk. Volgen op je socials is nog iets anders dan daadwerkelijk koper zijn van je merk, maar ze zijn wel al intrinsiek geïnteresseerd in je merk. De volgende stap is hen een gratis productsample aan te bieden, zodat ze je product ook eens geprobeerd of geproefd hebben, waarna de drempel om daadwerkelijk over te gaan tot kopen nog kleiner is.
-
Bereik consumenten thuis
Wat is een betere plek om consumenten te bereiken dan waar ze het grootste deel van hun vrije tijd doorbrengen én je product ook consumeren? Juist, thuis! Door gebruik te maken van een social sampling campagne kun je consumenten gratis samples van nieuwe producten thuis laten proeven of proberen. Die thuisomgeving is veilig, vertrouwd en comfortabel wat zeker in deze COVID-19 crisis een extra voordeel is.
-
Gebruik klantdata voor heractivatie
Dat is precies waar Rocketing voor staat. Combineer de kracht van offline activaties met de meerwaarde van digitale touchpoints. Ben jij benieuwd hoe we jouw bestaande fieldmarketing-activiteiten kunnen versterken met digitale activiteiten? Wij leggen het je graag met enkele concrete voorbeelden uit.
“Door een enquête toe te voegen, kun je eenvoudig onderzoeken hoe de samplingcampagne heeft gepresteerd. Enkele weken na afloop kun je bijvoorbeeld nagaan hoeveel procent van de consumenten je product daadwerkelijk heeft gekocht.”
Social Sampling:
Zo werkt het! Social Sampling in vier eenvoudige stappen.
Veelgestelde vragen over Social Sampling
Wat is social sampling en hoe kan dit worden ingezet door merken?
Social sampling is een combinatie van branding met product sampling en interactie met de consument via social media. Het stelt merken in staat om producten bij de doelgroep thuis te bezorgen, klantdata te verzamelen en interactie met de consument te creëren. Door gebruik te maken van verschillende online activaties worden de juiste consumenten geselecteerd en wordt de sample-actie bekendgemaakt.
Hoe kan social sampling bijdragen aan zero waste voor merken?
Door gebruik te maken van gerichte social media campagnes en het verzamelen van klantgegevens, kan het aantal samples dat wordt verspreid worden afgestemd op de vraag van de doelgroep. Hierdoor worden er geen onnodige samples verspreid en wordt er minder verspild.
Hoe kan social sampling helpen om bestaande volgers van een merk om te zetten in klanten?
Merken kunnen social sampling gebruiken om hun huidige fanbase op social media te betrekken door samples van nieuwe producten aan te bieden aan consumenten die al interactie hebben met het merk. Hierdoor wordt de drempel om over te gaan tot een aankoop verkleind en kunnen meer klanten worden aangetrokken.
Op welke manier kan social sampling bijdragen aan de consumentenervaring met een merk?
Social sampling maakt het mogelijk om consumenten gratis samples van nieuwe producten thuis te laten proeven of proberen. Dit creëert een veilige, vertrouwde en comfortabele omgeving voor de consument, waardoor ze een positieve ervaring krijgen met het merk.
Hoe kan Rocketing helpen bij het implementeren van social sampling in een marketingcampagne?
Rocketing is gespecialiseerd in het combineren van offline activaties met digitale touchpoints. Het bedrijf kan merken helpen om hun fieldmarketing-activiteiten te versterken met digitale activiteiten, waaronder social sampling. Rocketing kan concrete voorbeelden geven van hoe merken social sampling kunnen inzetten en de implementatie van een social sampling campagne begeleiden in vier eenvoudige stappen: social media post, aanvraagformulier, pick-pack-ship en thuis proberen.
Expertise van Rocketing Activation Agency
Bij Rocketing specialiseren we ons niet alleen in traditionele sampling en geld-terug-acties, maar blinken we ook uit in Social Sampling. Onze ervaring strekt zich uit over diverse branches, waardoor we precies weten hoe we elke campagne moeten afstemmen op de unieke behoeften van jouw merk. Met onze kennis en bewezen succesverhalen zijn we de ideale partner om jouw producten direct bij de consument te krijgen.
Combineer en versterk je sampling campagne
Stop niet bij alleen online sampling. Maar versterk je sampling campagne met bijvoorbeeld door een connectie te maken naar ons cashback platform. Ook is het mogelijk om een QR-code of URL op bij sample te communiceren. Daardoor trigger je de consument om na een gratis try out het product nog eens te kopen op de winkelvloer. Zo verleng je klantreis en verhoog je de contactmomenten tussen de consument en jouw product. Kortom genoeg mogelijkheden om ook in deze tijd de consument jouw product te laten ervaren!
Challenge us!
Rocketing combineert traditionele sampling met social media, gericht op effectiviteit en precisie. Onze aanpak is gebaseerd op kennis van digitale trends en consumentengedrag, met als doel jouw merk effectief te promoten.
Wij dagen je uit om samen op Space Mission te gaan. Samen op zoek naar hét creatieve concept en launchplan voor jouw merk. Met de juiste sterrenstof voor online en offline succes!