Skip to main content
Productsampling is het verdelen van samples van jouw product aan consumenten / potentiële klanten. Het doel is om hen kennis te laten maken met jouw merk en je product te laten uitproberen.
 
 
Er zijn veel voordelen aan product sampling, zoals:
  • Brand awareness / merkbekendheid: Product sampling helpt om brand awareness te creëren bij een breder publiek. Als mensen het product uitproberen, zullen ze zich het merk beter herinneren en waarschijnlijk eerder overwegen om het product te kopen.
  • Nieuwe klanten aantrekken: Door samples te verdelen, kun je als merk nieuwe consumenten aantrekken die het product anders misschien niet zouden hebben uitgeprobeerd. Met uiteindelijk als doel dat deze mensen het product kopen in de winkel en dus nieuwe klanten worden.
  • Feedback verzamelen: Door product sampling kun je als bedrijf feedback verzamelen van consumenten over het product. Voeg een QR-code toe aan de sample om digitaal feedback te verzamelen of vraag directe feedback van consumenten die het product proberen. Dit kan helpen om het product te verbeteren.
  • Kosteneffectief: Heb je nog producten die kort op de THT zitten en anders vernietigd moeten worden? Gooi ze niet weg, maar gebruik ze voor sampling! Op die manier is product sampling is een kosteneffectieve manier om je product te promoten.
  • Verbeter je consumentenvertrouwen: Als mensen het product uitproberen en positieve feedback geven, kan dit helpen om het vertrouwen van de consument in het product te winnen. Dit kan leiden tot meer verkoop en een hogere merkwaardering
 
Meer weten hoe wij sampling inzetten? Kijk hier voor meer details en informatie over product sampling.

Rocketing is het samplingbureau dat je zoekt!

Rocketing is een brand activation agency en doet alles om jouw merk te lanceren. Een belangrijk onderdeel daarvan kan zijn dat je samples van jouw product wilt verspreiden onder je doelgroep. Dit kun je zelf doen of je kunt hiervoor een samplingbureau inhuren.
Er zijn veel voordelen aan het werken met een agency:
    • Bereik je doelgroep: Als ervaren samplingbureau hebben we toegang tot een groot netwerk van locaties, zoals retail, events, stations, winkelcentra en vele andere populaire sampling locaties. We zijn dan ook altijd in staat om de juiste locatie te zoeken voor jouw merk, precies daar waar je doelgroep komt.
    • Flexibiliteit: Onze leadtimes zijn kort, we komen op verschillende locaties en we hebben tal van opties om je samples te verdelen. We kunnen zowel traditionele offline sampling campagnes doen, als met innovatieve oplossingen komen zoals social sampling. Kortom, een samplingbureau dat van alle markten thuis is en je flexibel met je mee denkt.
    • Kosteneffectief: Kosteneffectief? Zo’n bureau kost toch hartstikke veel geld? Ook Rocketing kost geld, maar wij zijn zeker niet duur. Onze kostenberekeningen zijn altijd volledig transparant en gespecificeerd en worden uiteindelijk doorberekend naar een kost per sample. Voor dat geld nemen wij al het werk uit handen om jouw samples te verzamelen en uit te delen, wat je uiteindelijk een hoop tijd (en dus geld!) bespaart.
    • Expertise: We hebben inmiddels flink wat jaren ervaring als sampling bureau en we weten inmiddels wat werkt en wat niet. We rapporteren onze resultaten altijd volledig transparant en zullen onze campagne steeds finetunen om de beste resultaten te behalen.
Kijk hier voor meer informatie en bijvoorbeeld eerdere cases van Rocketing als samplingbureau.

Ook een effectieve samplingactie inzetten?

Wil jij net als vele andere merken een succesvolle sampling activatie inzetten? Neem contact op met Rocketing voor alle mogelijkheden.

Maurice Knöps

Maurice is als oprichter van Rocketing een Rocketeer van het eerste uur. Met zijn kennis en achtergrond in Brand en Project Management kijkt hij met het oog van een Brand Manager naar alle activaties en promoties. Maak je over de details dus geen zorgen!

Laat een reactie achter

Close Menu