Rotatie in de winkel verhogen én feedback van jouw doelgroep ontvangen. Alles vanuit een gepersonaliseerde database met actieve consumenten. Dat is Rocketing Testpanel.

Testpanel en cashback-actie

Benieuwd naar feedback van jouw doelgroep over jouw product? Of wil je een nieuwe doelgroep aanspreken om jouw product te laten proberen? Maak dan gebruik van ons testpanel. Het testpanel wordt altijd gecombineerd met ons cahsback platform. Hierdoor zorgt het naast testresultaten ook direct voor hogere rotatie op de winkelvloer.

Het panel wordt zorgvuldig samengesteld op basis van jouw wensen. Wij garanderen een uniek testpanel met actieve consumenten en fans van jouw merk.

Jouw doelgroep als testpanel

Samen gaan wij op zoek naar de ideale doelgroep voor jouw testpanel. Dit doen we via campagnes op social media en online display banners. Dit kan zo specifiek als je zelf wilt. Wij kunnen elke doelgroep bereiken, hoe klein of niche deze ook is.

Tijdens deze campagne nodigen wij de consument uit om zich in te schrijven voor een testpanel voor jouw merk of product. Tijdens de inschrijving stellen wij gelijk een aantal extra vragen voor de profielverrijking. Dit helpt ons om nog specifiekere selecties te maken wanneer wij jouw testpanel samenstellen.

Na dat alle aanmeldingen binnen zijn, wordt het testpanel geselecteerd. Dit doen we op basis van de ingevulde kenmerken en interesses. Tijdens het samenstellen van het testpanel wordt ook gekeken naar de afgesproken targets. En hoeveel cashbacks er maximaal gerealiseerd mogen worden. Hierdoor is er zero-waste en kan de campagne niet overgenomen worden door koopjesjagers.

Zo werkt het!

Rotatie verhogen in 4 stappen.

1. Testers werven

Samen bepalen we jouw doelgroep. Via een online campagne vragen wij de consument om zich in te schrijven voor het testpanel en jouw product gratis te proberen.

2. Enquête

Consumenten die zich aanmelden laten wij eerst een survey laten invullen. Zo verzamelen wij de benodigde informatie en verrijken wij de profielen. Dit helpt ons met de selectie voor het testpanel.

3. Kopen & testen

Het geselecteerde testpanel krijgt een persoonlijke uitnodiging om jouw product te testen. Hiervoor koopt de consument het product in de winkel. En geeft vervolgens feedback 
over jouw product.

4. Cashback

Wanneer de consumenten de feedback gegeven hebben, kunnen de ze de kassabon uploaden op het cashback-platform. Na goedkeuring ontvangen zij hun aankoopbedrag terug.

Winkel rotatie verhogen

Voordat de consument het product gratis kan testen, moeten ze eerst het product in de winkel kopen. Dit kan retailer-onafhankelijk of bij een specifieke retailer naar keuze. Na aankoop vullen ze op het volledig branded platform hun feedback of review in en krijgen ze hun geld terug.

Volledig in stijl van jouw merk

Alle communicatie en het platform wordt volledig branded en in de huisstijl van het product opgeleverd. Dit doen we uiteraard volgens de guidelines van jouw merk. Ook alle persoonlijke uitnodigingen per e-mail zijn in jouw look&feel en geven een duidelijke uitleg aan de consument hoe ze jouw product (gratis) kunnen testen.

Klantdata verzamelen

Een groot voordel van het testpanel zit ook in het verzamelen van klantdata. Iedere consument die zich aanmeld voor het testpanel deelt persoonlijke gegevens en kunnen wij inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Zo kunnen we vervolgcampagnes inrichten en de klantreis verlengen.

Meer weten over de testpanels?

Bekijk onze cases